5 Tempat Menarik Di Lumut Perak

1. Teluk Batik 

Teluk Batik merupakan tempat yang popular di Lumut Perak dan wajib datang ke pantainya. Kalau datang ke Lumut wajib datang ke sini dengan keindahan pantainya. Pantai teluk batik memang sangat sesuai untuk mandi manda.


Pantai Teluk Batik

Disini mempunyai perkhidmatan bot unutk mengelilingi pantai melihat keindahan alam semulajadi. Kemudahan disini semuanya lengkap seperti surau, tandas, tapak letak kereta dan pastinya memudahkan pengunjung.

Bolehlah pantai ini dijadikan 1 destinasi tempat untuk bercuti bersama keluarga.


2. Lumut Waterfront

Lumut Waterfront salah 1 tempat menarik yang patut anda datang kerana pengambaran filem Sayangku Kapten Mukhriz berlaku disini. Tempat memang cantik dan pemandangan laut dan bot lalu lalang disini.


Lumut Waterfront


Kalau anda suka tangkap gambar, disini la tempat yang sesuai. Gambar kahwin kat sini pon cantik!Salah 1 tempat anda patut datang di lumut.


3. Bazaar Lumut

Bazaar Lumut Perak tidak jauh dengan Lumut Waterfront. Kepada yang suka shopping barang tu disini la tempat untuk anda datang. Disini pelbagai hasil laut yang dijual. Boleh beli hasil laut disini untuk dibawa pulang sebagai cenderahati.

Bazaar Lumut


Disini juga anda boleh dapat ikan bilis mata biru. Memang sangat popular kalau di Lumut Perak. Anda patut mencubanya.

Hasil laut


4. Teluk Senangin

Teluk Senangin tempatnya tidak jauh dari Lumut. Teluk Senangin mempunyai pantai yang agak menarik juga tapi kurang popular di kalangan pengunjung yang datang ke Lumut kerana pengunjung lebih tertumpu kepada teluk batik.

Pantai Teluk Senangin juga salah 1 tempat yang sesuai untuk mandi manda dan berehat. Kawasannya tenang dan cantik dengan keindahan alam semulajadi.

Teluk Senangin
Pantai Teluk Senangin


5. Rockbund Fishing

Satu destinasi menarik di Lumut Perak juga ada Rockbund Fishing. Kepada kaki pancing ini adalah tempat yang sangat sesuai untuk anda memancing sambil bawa keluarga. Kawasan ini adalah sangat menarik kerana ada chalet yang menarik dan unik.

Rockbund Fishing

Disini disediakan tempat untuk memancing dan kemudahan chalet. Semuanya lengkap disini pelbagai kemudahan lain juga ada disini seperti cafe, surau, dewan dan lain-lain. Jadi ini adalah salah 1 destinasi yang wajib anda terokai jika anda berkunjung ke lumut.


Tempat memancing di Rockbund Fishing
Itulah tempat menarik yang ada di Lumut Perak yang anda boleh kunjungi. Pelbagai destinasi dan tempat yang menarik di Lumut Perak yang anda boleh kunjungi bersama keluarga. Semoga perkongsian ini boleh jadikan rujukan atau panduan untuk anda bercuti di Lumut Perak. Selamat bercuti!

Comments

Popular posts from this blog

Kereta Sewa Murah Di Lumut, Manjung & Sitiawan Perak Hanya Dari RM49.90/Sehari

Perkhidmatan Kereta Sewa Di Manjung Lumut dan Sitiawan